ניתוח בקע מפשעתי

ניתוח בקע מפשעתי,הוא הניתוח הנפוץ ביותר בתחום הכירורגיה לד"ר אלון ניסיון רב בנושא הנ"ל, סיבות לביצוע הניתוח הם בדרך כלל כאבים ותחושת אי נוחות באיזור דופן הבטן הנמצא בקירוב למפשעה. בנוסף לכך בעיה זו לא נפתרת באופן ספונטני, ואף עלולה לגרום במקרים של הזנחה לכליאת המעי בבקע עצמו.

דבר שיכול להביא לכריתת המעי,תופעה זו הינה שכיחה יחסית אך נחשבת למצב חירום רפואי. הופעת סימפטומים במקרה כזה הם פיזים (כאבים עזים באיזור,רגישות למגע,והופעת אדמומיות בעור.)

הניתוח עצמו חל תוך כדי הרדמה כללית של הגוף,ותקופת ההתאוששות נעה בין שבוע לשלושה.

ניתן לקבל חוות דעת מקצועית לפני קבלת ההחלטה.

מהלך הניתוח :

הכירורג מבצע חתך באורך של כ 5 ס"מ בדופן הבטן,דרכו הוא מחדיר את הלפרוסקופ (כלי ניתוחי חדשני שבראשו מצלמה) מזהה את מיקום תוכן הבקע ומפריד אותו בין הרקמות,ומחזיר אותו לתוך הבטן ומקבע את האיזור ע"י רשת שמוחדרת לאיזור העשוייה מחומרים שהגוף מקבל באופן טבעי,כך ששרירי הבטן נשארי מקובעים. במהלך הניתוח

מוחדר גז (co2  ) אשר מבודד את האיברים הפנימיים ומאפשר תנועה, וראייה טובה יותר במהלך הניתוח,בסיום הניתוח הגז מוצא מהגוף,ואילו הרשת מקובעת באיזור ע"י סיכות ניתוחיות. בסיום הניתוח לאחר שהכירורג הוציא את כלל המכשירים מהבטן,הוא יסגור את הנקבים ע"י מדבקות ניתוח קטנות.

ליצירת קשר מרפאות כירורגיה כללית לחץ כאן

 

דילוג לתוכן